Sunday 15 May 2011

dermasiswa Majlis Agama Islam Adat Terengganu-Maidam


Maidam Beri Dermasiswa Zakat Bernilai RM1.3 Juta

Seramai 561 orang pelajar yang sedang mengikuti pengajian di institut pengajian tinggi awam dan swasta Rabu menerima dermasiswa zakat daripada Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) yang keseluruhan bernilai kira-kira RM1.3 juta.

Ketua Pegawai Eksekutif Maidam, Wan Harujan Sulaiman berkata penerimanya terdiri daripada pelajar peringkat sijil, diploma, ijazah sarjana muda, ijazah sarjana dan doktor falsafah (PhD).

"Mereka yang melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah sarjana muda sepenuh masa menerima RM3,000 dan secara sambilan sebanyak RM1,500. Bagi peringkat sarjana, RM4,000 untuk pengajian sepenuh masa dan RM2,000 secara sambilan," katanya.

Bantuan bagi peringkat PhD ialah sebanyak RM5,000.

Wan Harujan berkata pengajian peringkat diploma adalah sebanyak RM2,500 bagi sepenuh masa dan RM1,200 secara sambilan sementara peringkat sijil sebanyak RM2,000 bagi sepenuh masa dan RM1,000 secara sambilan.


"Namun pembayaran ini hanya dikhaskan kepada pelajar yang tidak mendapat tajaan atau pinjaman dari mana-mana pihak," katanya pada majlis pengagihan bantuan zakat Maidam di sini hari ini.

Seramai 278 pelajar peringkat diploma menerima bantuan hari ini, peringkat ijazah seramai 175 orang, peringkat sijil 64 orang, sarjana 28 orang dan PhD seramai enam orang.

Beliau berkata pembiayaan dibuat dalam tempoh setahun ke setahun.
credit: http://teganuku.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons