Tuesday 14 June 2011

Kehadiran Org Ketiga Membahagiakan Kami

SaLam..
x pakse utk dibaca,, tp jika anda baca ,, jdkan cerita ini sbgai pengajaran ..

Perkenalan aku ngan  A'an .. amat la unik ,, jika.. aku ceritakAnnya.. pasti kamu semua gelak ,, 
 cerite aku nan die ade  di note dalam fb aq.. kbnyakkan kawan2.. aku ,,ckp ,,
"tulah jgn bnci sgt ,,kan skg da TERSAYANG ... "

Hubungan kami sekadar kawan ..biasa .. sudah  6 tahun sejak di bangku sekolah ..DEclare in serius relationship .. sudah 2 tahun 4 bulan 9 hari...
MEngenalinya bukan suatu perkara yg mudah ..memahaminya bukan suatu perkara yg ..senang ..
aku memerlukan kesabaran yg tinggi ,, utk menepis egonya,,barannya,, dan ketidak keyakinan nya pd aq..krn A'an takot peristiwa .. hitamnya akan berulang lagi ,, cukup 2x die  die tewas dan dipermainkan oleh gadis,, yg ,,, x pernah  mghargainya,,
kehadiran aku bnyk mengubah sifat ,, dan hidupnya,,
alhamdulilah ,, dia berubah ,, mnjd lbh baik ,,



Pada tahun 2010,, hbungan kami di uji ,, dgn begitu hebat ,,
ok,, peristiwa itu belaku sekitar tahun lepas .. dalam bulan 7-9
A'AN YG AKU KNAL ,,die sgt setia ,,dan x mudah berpaling ,, ye .. 
aku sgt kenal die .. aku kenal syg aku ,, aku lagi kenal die ..smpaikn parents die pun x fhm .,sikap aan tp aku  bley memahaminya,,

ok ,, die smbg blaja .. k tempt baru di sekitar jb ,,
pd mse tu ,,kami dihimpit mslh ,, terlalu peribadi utk aku share ,,, so mslh itu ..menggangu  hbgn kami ,, 
aan jawab .."kalo my le buat ,,np x dy le buat ..tau kan rase sakit??"

aku terkedu ,, ape yg aku buat ??rupenye aan jeles , ade gmbr lelaki ketika aku bertanding .. pebentangan peringkt kbgsaan .. mse tu..kami ambil gambr ramai2..sbgai juara & naib juara,,aku cbe jelaskan ..aan ego ,, x nk dgr ,, fine ,, aku biarkan ,, we still fght ,,
nk dijdkan ceriter,,kebodohan perempuan itu teserlah apabila die im aku ..
ok,,aku started ,,layan pmp tu .. sudenly ,, she said she love aan ..
"SY SYG SGT KT AAN .. DAN SY TAU AAN PUN SYG SYG ,,"
aku nk tergelak ,, ape kejadah pmpn ni?? aku started tnye aan .. aan kate x de pape,,,,
aku mule curige ,,aku layan pmpn tu ,, sikit2 aku korek ,, smpi satu thp ,,pmpn tu mntk aku pts nan aan ,, coz diowng ngah couple,,
aku ,,still tnye aan..."what happen??"
he said"my jgn cr pasal bley x?? "

Naluri seorg wanita,,,,mengetahui .. sesuatu yg lbh pd kebenaran ..
aku x nk syak wasangka,, tp,, aku mmg x kuat .. seminggu lagi aku percubaan stpm .. 
serabut.. buku aku sntuh ,, blaja,,msh boley ,, tp bile aku x wat ape2 ,,aku stil fikirkan pmpn tu nan aan ..
aku tnye pmpn tu ,,satu per satu ,,pd mule ,, die kata,, die tau aan ngan aku tp ,, die ,, still nk meramps,,hak owg ..die sgup berkongsi kasih ..punyelah psiko ,,pmpn ni sgup buat fb satu lagi menyamar sbg aan n relationship nan die,, seolah tu fb aan ,,mlh pmpn ni,, le msg konon die mnyamar aan nk mntk putos... gile x?? da status aku dlm fb in relationship nan aan .. huhuhu
member2 aan smue add pmpn ni ,, nk tau sejauh kebenaran ,, sbb mreka knl ,,aan jnis mcm mana..
  bile,, pmpn tu ngaku die jalinkan hbgn ..nan aan selama sebulan ,,aku mule terdiam,,
aku diamkan dri,,
menagis di hadapan kawan aku masa itu ,, ..aku msh x percaya,,coz,,aan bukan mcm tu ,,aan yg aku knal sgt setia,,x mgkin die sgp ,, curang ngan aku,,malah kekawannye,, pun hairan ,, x mgkin aan yg mrka knal ,, sgp wat cm tu ,,
malam,, jumaat tu ,, aku ,,bersolat hajat .. aku cume mintak,, satu sahaje ,, kuatkan diri aku ,,utk hadapi kebenaran ,
aku mgmbil mse sehari ,, utk kumpul kekuatan dan mgetahui ,,kebenaran ..
aku pujuk hati aku,, dan aku kata,,"aku akan terima segala kebenaran dan aku berjanji aku x kan melenting ,,pun ,,ape2,,yg bakal aku ketahui,,,,, dan aku akan maafkannya.."

aku tnye aan :dy couple ngan  die k?
aan jwb         :  x la!faham x..my ni asal nk tuduh2,,

aq diam,,
pd mse yg sama ,, aq im ngan pmpn tu ,, aq tnye soaln yg sama die jwb ,,ye ,,mmg ade hbgn .. rupenye aan msg pmpn tu ,,supaya jgn im aq,, aan mrh pmpn tu .. coz,, ckp psl hbgn mreka.. mne aq tau??bile aku im pmpn tu ,, at the same time aq sms aan..aan blz lmbt ,, sudenly ,, pmpn tu im aq,, "oh ngadu kt aan ke?? aan msg sy..marh2 ni?? "

sakitnye ,,,hanya ALLAH,, shje tahu,,
then..member baik aku ,, punye boy rupenye satu kelas,, nan aan dan jgk pmpn tu ,,aq mntak bantu ,,pd member aq,,then..
boy member aku berkata
"la,,,dowg mmg rapat ,,siap jln pegang tgn lagi ,, tp skunk x tau la,,sgt ,, nmpk da x rapat ,,je,, bkn dowg mmg couple ke?"
aq da agak,,, da,,mrke mmg ade hbgn ,, aq terima,,mlh marah pun x,, aku da jnji ,,aku nk tau kbnaran..itu ,, bukti dan saksi 1
adelah mmber aq gak im,,kate yg die nmpk nan aan ngan pmpn pegg tgn ,,ble check fb ,,aq msh nan aan ..aku just diamkan je,, ni saksi yg k  2

pengakuan dr kwn aan kat sana..
"ye lyn ,, betol,,tp mrke da x couple da,, jgn mrh aan ,, sbnarnye,, si tut,,,tu,, die mmg gatal,,tau sgt prangai ,,die tu,,saksi yg 3

aq nilai sndiri,,gmbr yg pmpn tu  snap.,,ternyata,, gmbr yg snap tu ,, tnpe pengetahuan aan ,, aan mmg payah amik gmbr ,, sgt2 sush ,,aku knl die,,nk amik gmbr,, kn gaduh br le,, die nk amik gmbr,,so pmpn ni just snap,, scra x lgsng wat ,, gmbr,,tu terlalu natural,, dan.. smue gmbr  tu diambil ktika aan sdg bebual..

aku tahu ,,,tiap2 pagi aan nan pmpn tu g klaz sama..
pmpn tu tau aktvt aan ..ape yg aku tau die pun tau ..

yer ,,terungkai satu kebenaran ,,aku terima,,malah aku x marh langsung pd aan dan pmpn tu ,,aku jugak x  mnentis pun air mata,,
bb aku da jnji ,,aku x kan melenting ,,dan kekuatan aku hadapi ni ,, berkat doa aku ,,aku terima kbanaran ini dgn hati yg terbuke walaupun sakit ..

aku bkk fb aan ,, aku tgk inbox ,,ade owg pm die,, then pmpn tu say ,,"mmy akan tgu ddy wlaupun ddy pilih Lyn.''
aku teros ttp,,aku text aan ,,suwo bkk fb..end aku x nk tau pe yg blaku..
yg pasti slps aku tahu ,,kebenaran itu ,,,kesakitan tu amat ,, la perit ,, 
kalau dulu bile dtnye ,,"apa tindakan kau bile psgn kau curang...? jawapan aku ialah break!"
tapi kali ini aku x terungkap ,, utk mengatakan pekartaan BREAK,,ape yg pasti  ,,,aku x keseorangan ,,,ALLAH bantu aku ,, utk ,, memudahkan segala kekusutan ,
dgn ikhlas ,,dan jujur  aku memaafkan aan dan pmpn tu ..lau terhiris hati ini ..
after percubaan .. aan balik,, utk  pujuk aku ,, aku hanya mampu senyum ,,shje,, tgh kami bncg pmpn tu msg , msh ingat ayat itu

msg 1
"sy akan doakan kbhgiaan awak dismping pmpn yg awak pilih ,, sy tahu sy x layak ,, gantikan tmpt lyn ,,tp Lyn
msg ke2
"awak ttp plh lyn .. ape2 pun lyn ttp dihati awak ,, sy berkorban mcm2 tp lyn juga ,, mnjdi sebutan dan plhn awak ,, awak jdkan sy tmpt bl awak ade mslh nan lyn..kan"

msg ke3
'' sy doakan awak bhgia dgn pilihan awak ,,'"

 bile aku bc msg ni ,, aan jelaskan .. bhwe,, ye die cume kawan ..x lbh dr itu 
ms aku ngan aan bergaduh ruang hbgn kami terlalu besar,,, hingge ade yg ,, ambil kesemptn ..
,msh segar dlm ingatan apabila aan kata :
"my ,,ms kite gaduh dy sowg2,,dy tetekan sgt ,,apabila kite gadoh ,,mse tu hnye die aja yg tegur dy ,, dan bila dy ctr kat die,, die bntu dy ,, thats it ,,hbgn kami skdr kawan .. "

secara jujurnya aku maafkannya,,,dr mana aku dpt kekuatan itu ,, aku pun x pasti ,, tp aku tahu ,, ALLAH bantu aku ,, hadapi dugaan ini,, aku x ngis,, x jua marah ,, malah aku ,, terima dgn hati yg tenang ,,aq tau ,, tepuk sblh tgn .. x kan berbunyi ,, ketiga-tiga pihak slh ,,
salah aq,,slh aan dan slh pmpn itu ,,

salahnya aku apabila,, kekurgn yg ada pd  aku x pat diterima oleh aan .. dan salah  aq  apabila leka,, hingga x sedar ade owg ke3..,, 
salahnya,,aan kerana kecuaian die ,, yg  terlalu lalai,, hge x sedar atas kecurangannye.,, dan die juge lalai dgn memberi izin pd pmpn tu amik kesmptn ..
salahnya pmpn itu


Life is KaRma..
WHat goes around comes aroud.. what goes up must come down,,
itu aku percaya,, sjk kejadian itu ,, kecurang scra x sgaje atau tnpe disedari ,,aku dpt terima..
aku pun text kt pmpn itu ..
"life is karma,,hari ni aku sakit krna,, kaum hawa mcm ko.. yg cube runthkan hbgn aku ngan aan ,,tp ingat suatu hari ,,ko akan rase sakit aku ,, apabila ,, hbgn kau juga ,, akan di runtuh mcm mne kau buat dkt aku ..mcm gitu la,,ko dpt dan kau akan rase setiap sakit aku ,,aku maafkan ..kau dan thank jg aan ketika kami bergaduh ,, "

aku percaya,, die akan trima semua itu ..
 sejk hari itu aku mule  belajar ,, menerima,, semua dugaan yg dtg ade hikmah kejadian itu buat aku lbh kuat ,, malah buat kesabaran aku semkain tinggi ,,
kejadian itu juga ,, mnjdikan pngajaran buat aku dan aan ,,
hingga kini aan msh nafikan kecurangan die walaupun aku tau ,,bkn niat die atau disengajakan ,, kecurang yg blaku disebbkan kecuaian die  &  blaku scra x lgsg.

sejk kejadian itu ,, aku ngan aan ... blajar  dr kesilapan ..aku perbaiki diri aku ,, dan aan pulak tukar no ..phone.tukar kelas,,,,& menurunkan ego nye,,kurgkan barannye ,,malah die berusaha mgubah ..drinya mnjdi lbh baik ,,perubahan aan utk meyakinkan aku ,,, tp,, hati perempuan,, ibarat besi yg remuk,,kerna jika kita betulkan balik,,ia ttpkan x kan mnjdi bentuk yg asal,,
aku  cube percaya pdnye ,, tpaku sntiasa ragu2,, msih was2,,tp,, kau x nk ,,aan tahu bhw aku  ragu2 pd kejujurannya,, walaupun aku tahu die cube mnjd terbaik utk aku,,,
dan kini ,, pmpn itu ,, baru sje.. menderita,,dan sakit yg amat,, kerana,, boy yg die syg bagai menatang mnyk yg pnuh,, now, telah ,, memainkannya,,,aku rase simpati ,,tp itulah ,, hukum karma...


kalau dulu org tnye,,"apa ko akan wat bile boy ko curang?"
jwpn aku ialah 'BREAK!'
tp,,kini ,, apabila belaku kecurangan ,, hnye kamu shja tau ape yg tindakan ptt kamu ambil...

alhamdulilah kami smkin bhgia,, tp jujur ,,aku msh x pat lupekan peristiwa itu,,,
aku beterima ksh pd ,, pmpn tu krn ,,buat hbgn aku lbh kuat utk hadapi dugaan ,, dan wat aku lbh blajar erti memeiliki kesabaran yg tgi... mlh ,, aku kagum ,, walaupunaan terkandas,, sedikit dr landasan ,, tp die ttp pilih aku ,,,

& sntiasa berusaha utk meyakinkan aku,,,dan sedaya upaya,,,membahagiakn aku hingga saat ini..alhamdulilah ,, dia berubah mnjd lbh baik

kdg2,, kecurangan itu belaku tnpe kite duga,,
kdg2,, dugaan yg diberi di luar jangkaan kite,,
tp,, ingatlah ,, apabila kite da syg kan sesorg ,,
jadikan peristiwa kami sekadar pengajaran ,,,

sumber : saudari fadhlin

p/s : kisah ini moga jdi pngajaran n smber kkuatan bg mreka yg prnh alami...

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons